Fruktmuta

Jag: –Alla som äter en frukt får en gratis kram!
Sonen, 7 år: (undrar om han hört rätt och verkar klart intresserad av dealen, men ångrar sig när han förstår att det ”bara” var en kram och inget annat…) –Meeh! Kramar är ju ingen nytta med!
Jag: –Eller… så kanske mamma och pappa blir glada om de får en kram och köper presenter till dig…?
Sonen: –Okej, okej. Jag tar ett äpple! Kan du skiva det åt mig?

Detta får nog ses som en Win-Win ändå! Barnet får i sig frukt. Jag får en kram. Och förväntas nu ge honom massa extra julklappar. Trots att han bara åt halva äpplet och sen tyckte han att det var nog.

Kommentera

