Världsmästare i…

Sonen, 6 år: Pappa, jag vill spela paddington!

Jag: Eh… va? Menar du badminton? 

Sonen: Ja, det var ju det jag sa!

*går ut och spelar badminton*

(ca 50 missade svingar och kanske 2 träffar senare + uppfiskning av sonens badmintonrack ur poolen)

Sonen: JAG VILL INTE SPELA MER, JAG KAN INGENTING!

Jag: Klart du kan… Det finns en sak du är världsbäst på ju!

Sonen: VADDÅÅÅ?!

Jag: Gnälla!

Sonen: *HMMPF* (ser sur ut och går in igen)

(en minut senare)

Sonen: (med glad röst) Pappa, jag vill spela fotboll istället!!!

Kommentera

