Fredagsmys!

Idag är det fredag. Det brukar en del fira med så kallat ”fredagsmys”. Jag vet inte riktigt vad det innebär, men jag gör en grov gissning på att det innefattar chips, godis eller annat ätbart och en skön tvsoffa som man kan mysa i. Ensam eller flera.

Nu kanske det inte är så himla nyttigt att smälla i sig en stor chipspåse helt ensam. Men jag
skyller på den där inre rösten i mitt huvud som övertalade mig att att köpa den!
Vi kan väl för enkelhetens skull kalla rösten för ”M”.
Precis som James Bond har sin medhjälpare ”Q” som ger honom roliga saker inför sina uppdrag, så har jag ”M” som talar om för mig vad jag bör prova på för att bli en äkta livsnjutare. Dumt att säga emot tycker jag. Så denna veckan fick det bli en chipspåse helt enkelt.

Chips

Ha en trevlig fredag, allihopa!

Kommentera

