Prioriteringsordning på sociala medier

Undra vad man fördrev tiden med innan internet fanns. Eller ja.. jag vet ju det.. eftersom jag växte upp utan internet. Men nu när det finns så utnyttjar ju de flesta det nästan slaviskt för att fördriva tiden. Istället för att göra nåt vettigt… ;)

Själv fördriver jag tiden på internet med nedan prioritering:

1. E-mail (Nästan alltid spännande att öppna den digitala postlådan för att se vad som dyker upp. I Stockholm heter det nog ”mejl” istället för mail. Fast jag tycker det låter rätt fjolligt. Men men… Stockholmare är ju som de är. Det vet ju alla.)
2. RSS-flöde (Nyheter som jag prenumererar på)
3. IRC (Så länge dramat hålls på en låg nivå, annars går jag över till punkt 4 direkt)
4. Twitter (Roliga inlägg att fördriva tiden med på dass t.ex.)

99. Facebook (Om jag blir tvingad under vapenhot)

Vad finns det mer för sätt att roa sig på ute på det stora internätet?? Förslag?

Kommentera

