Yrkesval

Igår hjälpte jag till att flytta (några tunga) möbler från en marklägenhet. Jag tänkte att det är ju lätt gjort. 3-4 personer som bär och släpet precis utanför dörren. Fine liksom. Dock var det var ingen som råkade nämna den lilla detaljen att sakerna skulle upp i en annan lägenhet.
På tredje våningen. Utan hiss.

Mina ben är smärtsamt medvetna om den lilla detaljen idag. De skriker ”träningsverk” så det hörs runt hela kvarteret.
(Okej, kanske inte runt hela kvarteret. Det är möjligt att jag överdriver lite.)

Hursomhelst.

Jag tror jag tror jag stryker nedan yrke från min lista över vad jag vill bli när jag blir stor:

Flyttgubbe
Navy Seal

Kommentera

