Ny design från Scan

Jag blev lite smått undrande när jag fick syn på nedan text på Prickig korv-paketet idag… ”Snart ny design!”. Jag kände att jag måste gå till botten med detta och reda ut vad det är som komma skall.

Scan

Så jag skickade ett förfrågan till Scan:

”Hejsan!

Jag undrar vad det är för ny design som det står om på era Prickig korv-paket.
”Snart ny design!”

Är det ny förpackning på gång, eller kan det rent av handla om ny design på korven?
Ni tänker väl inte ändra en klassiker som rund korv och sälja den i nya former bara för att tjäna pengar väl? Det känns inte ok med mig.

Jag tycker designen är rätt bra som den är annars på förpackningen som korven ligger i. Enkel och öppna och stänga och så liksom… Varför laga det som inte är trasigt?

Ser fram emot ett svar från er. Så jag slipper ligga sömnlös.

Ps. När planerar ni att släppa den nya designen?

Mvh, En oroad konsument.”

Svaret kom från Scan ett par dagar senare…

Hej, vi kommer att lansera en ny förpackning till flera produkter i sortimentet smörgåsmat. Vecka 16 tror jag de är klara. Innehållsmässigt kommer den att vara lika god och se lika dan ut. 

Med Vänliga Hälsningar/Best Regards
MADELEINE
MATFORUM / CONSUMER CARELINE

Härligt att höra att det inte blir några drastiska ändringar på innehållet iaf.
Blir spännande att provöppna den nya förpackningen sen!

Kommentera

