Fiktion vs. Verklighet

Efter en lång dag på jobbet så brukar jag se fram emot att hämta mina barn på dagis, då de vanligtvis lyser upp med hela ansiktet, ropar ”PAAAPPAAA!!” och springer fram och ger mig en kram. Så även i dag.

Men ibland blir verkligheten inte alltid som man vill. Istället för glada miner så möttes jag av en arg dagisfröken, som allvarligt förklarade att ungarna hade haft lerkrig utomhus och att det INTE var vidare populärt bland personalen. Jag vände blicken till sonen, 5 år som såg rätt sur ut han med, men istället för att säga förlåt så blånekade han till sin egna inblandning, trots att hela han var nergeggad med gyttja. Det var ju bara de andra ungarna som hade stått för kastandet… ”Oookej”. Möjligtvis om han hade haft Harvey Specter som advokat så hade jag köpt det argumentet. Kanske.

Jag beslutade mig för att ta den pucken lite senare, och istället gå in och hämta tvååringen. Visst var han glad att se mig, men lyckan kom med en rejäl bajslort i blöjan med som jag upptäckte först när jag var på väg att klä på honom overallen. Mysigt! Nåja…

You win some… loose some.

Kommentera

