Ungar alltså…

Jag förstår mig inte på ungar ibland…

Jag sa ju till femåringen att ”…om du säger ETT enda ord till om att titta på tv, spela iPad eller spela Skylanders så slänger jag ut dig i en snödriva!

Och han tittade på mig och verkade förstå… Sen blev han skitsur för att han blev blöt om fötterna när han väl hamnade i snödrivan.

Men hallå? Jag hade ju varnat honom, och det var faktiskt HAN som bröt löftet om att inte tjata om dessa saker mer. Så jag förstår inte vad han gnäller för. Men nu vet han förhoppningsvis att den där tunna röda linjen är lätt att snubbla över.

Man up, liksom. Ta konsekvenserna.

Kommentera

