Det här med att vara småbarnsförälder…

Jag vet inte hur det är för andra småbarnsföräldrar, men när jag efter vad som känns som en halv evighet, får lite tid över för mig själv och sätter mig vid datorn för att spela lite spel… Ja, då händer en av följande grejer:

a) Sonen ropar från toan: ”PAPPA, JAG HAR BAAAAAJSAAAAT!

b) Efter att ha genomlidit flera minuters laddningstid av det aktuella spelet, så kraschar det och sabbar humöret att spela.

c) Det hörs en ljudligt duns någonstans i huset följt av ett högt ”MWAAAAAA!!! UUUÄÄÄÄÄH!! PAAAAAPPAAAAA!! AAAAJ!

d) Windowsdatorn tycker att det var länge sen jag uppdaterade den med bugg- och säkerhets-fixar (mer än en dag sen) och står och installerar och bootar om tills jag tappar humöret igen.

Det kan inte vara en tillfällighet att något av ovan händer mer eller mindre varje gång jag sätter mig för att ha lite egentid.

DET MÅSTE VARA EN KOMPLOTT!

Kommentera

