Jag vet vad som driver dem!!

Ni vet de där j**la typerna som envisas med att fotografera sin mat och lägga upp bilderna på nätet, t.ex. instagram och Facebook osv…? Jag vet vad som får dem att göra det!

Det hela kom till mig i ett svagt ögonblick idag, när jag öppnade frysen för att hitta något ätbart till lunch. Jag hittade en påse räkor och hönökaka i frysen… och alla vet ju hur gott det är på en skala. Liksom. Epic gott!

Så jag bestämde mig för att ha hönökaka med sallad, majonäs, lite svartpeppar och räkor till lunch. Och i det ögonblicket så dök det upp en sån där lustig känsla att vilja dela med sig av den här episka måltiden. Låta hela världen veta hur bra jag har det. Hur god min macka kommer att vara. Kanske för att få dem att känna lite avundsjuka. Kanske inte.

Hade jag haft ett svagt psyke så hade jag reggat ett instagramkonto på stående fot och skickat upp ett dussin bilder på min macka i diverse olika vinklar och med olika filter för locka så många som möjligt att titta på bilderna. För oavsett vad folk tycker om sådana bilder så kommer de ändå att titta på dem. Som flugor dras till skit. Som myggor dras till en blodåder. De kan helt enkelt inte låta bli.

Men jag lät bli att dela med mig.

Förmodligen är det inte många som bryr sig  om bilderna ändå, och det är verkligen inte värt allt besvär att lägga ut dem på internet. Nej, istället jag ska njuta i min ensamhet av min macka! Men nu vet jag i alla fall vad som driver de där typerna…

Smaklig måltid!

Kommentera

