Oroväckande fakta

Igår var vi på sonens julfest (eller Lucia-buss *) med hans dagis. Eller fest och fest. Det serverades ingen sprit. Bara lite ljummen glögg och en bunke pepparkakor. Undra hur många miljoner baciller jag fick i mig av de 3 pepparkakor jag åt, med tanke på hur många småbarn som sprang där och pillade på allt de kunde komma åt. Förmodligen är jag döende i skrivande stund, men det är ingen idé att hetsa upp sig över det.

Det jag däremot uppmärksammade var att det var oroväckande många föräldrar (fler än 2) som led av VVS-syndromet. De fotograferade och filmade alltså detta event med sina mobiler, I VERTIKALT LÄGE!!!. De verkade ha noll insikt om att bilden kommer se helt fördärvad ut när de skall visa upp ungarnas finest moments för sina släktingar på datorn eller på TVn där hemma.

Visste inte riktigt hur jag skulle reagera… Tankarna växlade mellan att gå fram och skrika dem i örat att ”DU HÅLLER TELEFONEN PÅ FEL HÅLL, DUMJÄVEL!” och ”Stackars sate, hur klarar de att sova gott om nätterna när de upptäcker vad de gjort…

Nåja. En vacker dag kanske folk förstår vad de håller på med.

 

* Av någon anledning hade någon (läs: dagisfröknarna) lurat  i knattarna att det inte heter Lucia-tåg, utan Lucia-buss istället. På väg till detta event var sonen oroligt att de andra barnen redan åkt i väg i denna bussen utan honom. Vilken sjuk människa lurar i barnen något sånt här?? Det blev dock varken några tåg eller bussar, utan alla småttingarna stod uppradade på en scen och sjöng massa julvisor. Det var iaf rätt gulligt ändå.

Kommentera

