Denna digitala djungel till tidsålder…

Mitt huvud snurrar. Inte av effekten av alkohol… utan av för mycket information.

Jag vill ha en ny TV. En snyggt designad TV med stor bildyta. 60-65″ med en krispig, knivskarp bild med bra svärta i… som inte kostar skjortan.

Här börjar problemen. Det verkar inte finnas.

Billiga TV-apparater är antingen för små, eller lider av problem som clouding (ljusa fläckar i bilden).

Sen måste man bestämma sig för aktiv eller passiv 3D. Jag vill helst inte ha nåt av det, men det tycker inte tillverkarna som hellre tjänar pengar på extra funktioner. Det är för och nackdelar med både passivt och aktivt. Antingen får man sämre bild, eller får man huvudvärk för att glasögonen flimrar. Jippee, liksom.

Sen verkar alla nya apparater komma med ”Smart”-funktion. Det vill jag heller inte betala extra för. Vem fan sitter och surfar via sin TV när surfplattor eller laptops numera är standard i de flestas hem??

Jag vill ju bara titta på film. Låt mig göra det??

Kanske skulle ta och läsa en bok istället. Det är mycket mindre komplicerat.

Förbannade digitala tidsålder!

Kommentera

