Nytillskottet är här…

Äntligen!

Så har vår lille krabat fått komma hem till vårt hus. Den anlände idag, strax efter middag.

Det var ju inget snack om vilket kön det var och så… vi var ju inställda på att det var en ”det”.

iPad Mini”En stolt pappa håller sin lille krabat i famnen…
Den har fått låna storebrors mössa för att inte frysa…”

Jag skickade ett meddelande om den glada nyheten till min chef och undrade om det var ok att ta ut mina 10 dagar pappaledighet i samband med födsel, men hon verkade inte ta mig på allvar, utan bara skrattade åt mig. Hmmpf… Antar att det är ok att ta med lillen till jobbet och passa den där istället då.

Ikväll skall vi iaf gosa i tvsoffan! Kram kram!

3 thoughts on “Nytillskottet är här…

  1. hahah,vilken tur det blev en frisk ”hen” iaf. gissar att Alex och Victor är avundsjuka för att de inte är favoriten längre ;) jag kan ta två av den sortens ungar, tack ;)

    • För det första: ”hen” är inte ett acceptabelt ord. Inte på min blogg iaf. Det heter han/hon/den/det. Inget annat.
      För det andra: ”hen” syftar på ett okänt genus, vilket i detta fallet är inkorrekt. Det är en ”den/det”, det är inget snack om saken!

      ;)

      Ett typiskt exempel på en ”hen” är den förvirrade artisten Yohio (http://sv.wikipedia.org/wiki/Yohio). Går inte att avgöra om det är en han, hon eller en utomjording.

Kommentera

