Karriärsval

Jag (till sonen, 5 år): Vad ska du bli när du blir stor?

Sonen: BERGSBESTIGARE.

Jag: Uhu (nickar sakta). Ska du bli rik då?

Sonen: JAA!

Jag: Vad händer om du trillar ner då…?

(paus för eftertanke)

Sonen: DÅ SLÅR JAG MIG…

(lite paus till)

Sonen: …MEN JAG SKA KÖPA EN LITEN STUDSMATTA… OCH STÄLLA LÄNGST NER… SÅ TRILLAR JAG, SÅ STUDSAR JAG UPP IGEN…

Jag: Oookeej? (nickar förstående men lite skeptiskt)

 

Kanske lite mycket Looneytoons-idéer där… men visst… Det kan ju funka. Vem vet?

Kommentera

