How to train a dra… Erm… kid

Sambon är ute och svirar med jobbet ikväll, så det blir en sån där… Lugn och trevlig kväll. ;) Ingen som kritiserar valet av middag eller snor ens öl eller subtilt föreslår att vi ska byta till en romantisk komedi istället för actionrullen som Jag råkat välja.

Så det blev våfflor med grädde och sylt till middag. Punk IPA-öl till det. Och gammal hederlig industrisynth i högtalarna.
Fast barnen hade fräckheten att gnälla på maten. Curse them.

Istället för att äta fick de vara nyttiga, så jag försöker nu träna upp dem till att hämta öl i ölkylen. Första testet gick dock inte så bra.
Hämta en dricka i kylen” sa jag… För att se om 5-åringen hade någon bra smak av ölsorter. SÅ KOM HAN BÄRANDES PÅ EN JÄVLA ENERGIDRYCK!!!?

Jag fick helt enkelt ändra taktik till en lite mer målande order:
Hämta en draköl åt mig!
Resultatet blev genast mycket bättre:

Nu blir det snart mer öl, jordnötsringar och en fet actionrulle med the one and only: WOLVERINE!!

Peace out!

Kommentera

