Påminn mig igen, varför äger jag ens en PC?

Jag satte igång min Dell-laptop idag.

Det gick inte så bra. Batteriet var urladdat. Stendött.

Så det var bara att rota fram strömkabeln.

Sen trycker jag på powerknappen. Då piper datorn argt.

Ger mig ett meddelande på skärmen att något är trasigt.

Men den startar ändå. Jaha?

Sen när Windows 7 väl bootat upp, då vill den installera uppdateringar.

Måååånga uppdateringar.

Ca 30 minuter senare och en (obligatorisk) omstart senare så är de på plats.

Då vill ungarna ut och leka i snön.

Så det är bara att stänga av och underhålla dem istället.

Nästa gång jag startar laptopen kanske jag kan göra något vettigt med den.

Eller så säljer jag skiten och köper en Macbook Pro.

Som jag borde ha gjort från början.

2 thoughts on “Påminn mig igen, varför äger jag ens en PC?

Kommentera

