Peace of mind.

Om någon oinvigd till småbarn skulle fråga mig hur jag var dag står ut med en fyraåring i trotsåldern och en ettåring som maniskt öppnar alla skåp och lådor han är i närheten av, och dessutom tömmer dessa på sitt innehåll för han tycker alla saker skall ligga på golvet istället, då kommer mitt svar att bli:

”Jag har mer än 50 olika flaskor whisky i barskåpet!”

Det spelar ingen roll om de får fel uppfattning av mig, eller tittar fördömmande på mig.
Det kommer ändå vara mitt svar.

Kommentera

