2+2=3?

Två gånger om året är det dags för obligatoriskt däckbyte på bilen tillsammans med min far. Idag var det dags att svida om till vinterdäck.
När vi är inne på det 3:e däcket så dyker min mor upp.

Mamma: Hur går det? Är ni klara snart?
Jag: Vi har två däck kvar.
Mamma (lite smått förfärad): Två däck??! Har ni bara bytt ett?!
Jag: Erm… mamma, hur mycket hade du i mattebetyg i skolan?
Mamma: *tystnad*

Mamma: Men alltså. Jag tänkte faktiskt på något annat…

 

 

Yeah, right. Det är för tusan ingen Tuk-Tuk vi byter däck på här…

Kommentera

