Felia, del 1

Maken till inkompens hos Telia trodde jag inte fanns. Förrän jag skulle förboka iPhone 5. De höjde sig själva till skyarna dagarna innan förhandsbokningen började. ”Förhandsboka den 21/9 och ha telefonen i handen den 28/9. Sicket bullshit.

Natten till den 21:a beslutade jag mig att sitta uppe för att förhandsboka via webben vid midnatt. Problemet var att 00.01 kraschade deras hemsida p.g.a. överbelastning. Och jag försökte komma åt den… i en timmes tid. Tillslut gav jag upp och beslutade mig för att ringa till dem dagen efter istället.

Så på morgonen så… gick det såklart inte att ringa till dem p.g.a. överbelastning. ”Det är många som ringer just nu. Var vänlig försök igen senare” *klick*

MEN SÅ DRA ÅT HELVETE DÅ ERA JÄVLA NOLLOR!” … ville jag såklart skrika åt dem, men det var ju svårt när det inte ens går att komma fram.

Några timmar senare kom jag fram, efter en halvtimme i telefonkö. Och lyckades lägga min beställning. Trodde jag. Avtalet blev framtaget och jag blev lovad att ha telefonen till den 28:e. Borde bett dem sluta ljuga redan där. Men hur skulle jag kunna veta att de är totalt inkompetenta?

Några dagar senare tittar jag på min beställning via nätet, och ser att nu är det helt plötsligt leveransdatum den 1/11. Det är en jävla försening om ni frågar mig. Så jag ringer och försöker få det fixat. Men det går ju såklart inte. För deras datorsystem krånglade när jag lade beställningen, så nu går det inte att ändra.

Efter flertalet samtal dit och flertalet idioter som inte vet något alls så ber jag dem makulera beställningen istället. Inte ens det klarar de. Min beställning ligger fortfarande aktiv på nätet. Efter att ha läst ett inlägg på Macworld så ringer jag dit ÄNNU en gång och ber dem fixa till så det blir rätt.

Info från Macworld:

Förhandsbeställningar av iPhone 5 via Telia har strulat för många kunder. Men Telia lovar att var man tidigt ute med beställningen ska man också få telefonen tidigt.

Det är många som vill få tag på en iPhone 5 redan nu på fredag, något som lett till en stor mängd förbeställningar hos de svenska operatörerna.
En lång tråd på MacWorlds forum tar upp hur illa Telia har hanterat situationen. I flera fall har nämligen utlovat leveransdatum ändrats fram och tillbaka. Signaturen ”svNsk” skriver exempelvis att det först var 28/9, sedan 8/10, därefter 22/10 och slutligen tillbaka till 28/9.

När jag inte trodde att jag kunde förundras mer över hur totalt jävla oseriösa Telia är så säger kärringjäveln på kundtjänsten att det inte finns någon officiell releasedatum längre. Att både Telia och Apple lovar att det är säljstart fredagen den 28/9 är ABSLOLUT inget de på kundtjänst känner till. Hon sitter alltså och tvärnekar till att telefonen skall börja säljas om 2 dagar. Så att få telefonen i handen den dagen är nästan science fiction på hög nivå.

HELT… JÄVLA… OTROLIGT.

Nej, om man skulle börja leta efter andra leverantörer än Telia kanske.
Dags att ge dem fingret.

Kommentera

