Det här med utflykter…

Idag kom vi hem efter en tvådagars roadtrip med övernattning i Vimmerby. Då kanske ni undrar, vad fasen gör man i Vimmerby egentligen. Ja, det undrar nog jag med.

Vi var och spanade in Astrid Lindgrens Värld helt enkelt.

Pippi och Ronja och Karlsson på taket i all ära. Missuppfatta mig rätt. De är ju sköna lirare hela högen, fast det jag kommer minnas mest är nog det här kvittot från pannkaksbuffén.

Notera summan för lite löpande-band-tillverkade-vanliga-tre-ingrediensers-pannkakor för två och en halv person (varav den halva personen tyckte det var roligare att springa iväg från matbordet än att äta pannkakorna).

Helt S-J-U-K-T säger jag. Notera med att det står att vi blev serverad av en herr Edmond. Lögner, säger jag. Det enda Edmond serverade var den saftiga notan. Resten var självservering! Stackars Astrid ligger väl och roterar i sin grav i ren fasa över hur de utnyttjar hennes namn till att sno pengar från besökarna!

Sen kommer jag nog minnas den lilla stugan vi övernattade i som var svinkall på natten. Och sängarna som var hårda som sten.

Och kanske kommer jag minnas att det ösregnade på dag två när vi skulle ge hela parken en chans till, men fick åka hem istället.

Ja… Det här med utflykter. Ganska överreklamerat om jag får säga mitt.

Nästa gång tror jag att utflykten får gå mot puben istället. En öl kan ju aldrig bli fel. Eller hur?

Kommentera

