Back to the 80s

Idag är det 80-talsmusik som gäller på jobbet. Efter allmän omröstning mellan Rix FM, Bandit Rock och en 80-talskanal så konstaterade vi att de två första bara spelar massa skit på repeat dagarna i ända.

Ja, det var bättre förr. Det är dagens sanning.

Ta en klassiker som Bryan Adams – Summer of 69 från 1985. Den blir ALDRIG tråkig att lyssna på. Och jag kan inte låta bli att skratta lite för mig själv när jag minns min kusins tolkning av texten när vi var små.

”I got my first real six-string
Bought it at the five-and-dime
Played it till my fingers bled
Was the summer of ’69”

Han misstolkade den första raden i texten och gick omkring och sjöng ”I got my first real sex-dream” …. Klockrent! :)

Eftersom jag känner mig generös idag så bjuder jag på musikvideon till den låten med. Helt gratis!

Kommentera

