Det här med kvinnlig fåfänga…

Följande scenario utspelar sig en relativt kylig (men solig) vårdag när familjen skall ut på en lite längre promenad.

Jag: Skall du inte ha lite tjockare kläder på dig? Typ strumpor och en jacka?

Sambo: Nej, det går inte! Folk kan ju tro att jag kommer ifrån den här hålan!  Jackan matchar ju inte min blus!

Jag: Så du låtsas hellre att du kommer från storstan och har stil och fryser ihjäl istället?

Sambo: *tystnad*

Fem minuter senare (efter en kort promenad med kalla vindar)…

Sambo: *brrr*… Jag fryser fan ihjäl!

Jag: Sa jag inte till dig att ta på dig tjockare kläder?

Sambo: Jaja. *fnys*

*vandrar vidare* 

Fem minuter senare igen…

Sambo (huttrandes och lite irriterad): Jag kommer att dö innan vi är framme!!

Jag: Du kommer iaf dö snygg med fina kläder när de hittar dig i ett dike, alldeles nedfryst.  

Sambo (lite mer irriterad): TYYST NU!

Jag: Du tycker inte om när jag har rätt va?

Sambo (kort i tonen): NEJ! 


Ja det där med kvinnlig fåfänga alltså… Det kommer bli deras död en vacker dag… Kan man ju tycka.
Bäst att inte ge mer tips om varm klädsel iaf. Då blir det min död istället.

Kommentera

