Blåst

Idag är det första april. Då är det sedvanligt i vårt avlånga korkade land att försöka lura andra människor och sen skratta elakt åt dem när de inser sanningen.

Sånt sysslar inte jag med.

Däremot blev jag blåst av en dum jävla dator på jobbet som fejkade sin egen död bara för jag öppnade den och rotade runt lite i dess innanmäte. Sen vägrade den starta. Totaltdöd. Flatline. Så jag ställde den i ett hörn och låtsades som det regnade.

Tills en kollega hittade den, pluggade i alla kablar igen och… Fick liv i den. Precis som inget hänt.

Jag är helt övertygad om att datorer kan skratta så låg den dumma jävla burken där på bordet och hånskrattade åt mig!

-”April, april din dumme användare. Jag är inte död!”

One thought on “Blåst

Kommentera

