Data

Det här är min nya DATA!

Den är svart och kantig och lyssnar till namnet ”Lynnfield”. Undrar om den är av manligt eller kvinnligt kön då?

Lynnfield”. Låter som en tjej tycker jag. Eller kanske en hemlig agent? -”My name is special agent Lynnfield”.

De som vet bättre och kan det här med data vet att det är tillverkarens namn på processorn. Ni vet, det där lilla chippet som datorn har istället för en mänsklig hjärna. Som gör att den kan göra alla fantastiska saker som den kan. Men vem bryr sig? :)

Den är stor, tuff, tystlåten och jag ska ha den till att spela nya spel på!

2 thoughts on “Data

  1. För det första, det där är en datOR…fyi
    Sen så tycker jag nog att det låter bättre med Inspector Lynnfield, på den engelska landsbygden!

    • Data heter det väl? Det säger ju alla mina kollegor på jobbet. Fast de är från ”lannet”, så jag kanske inte ska lyssna på dem.

      Inspector Gadget kanske? Det är ju en pryl? Eller kort och gott bara ”Lynn”, för kvinnor kan vara lynniga? ;-)

Kommentera

