One

Sometimes… all it takes is…

One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them.

***

Och så krävs det bara en liten misslyckad, skäggbeprydd jalla jalla-tomte mer känd som en taliban, för att sätta skräck i svenska folket, när de inser att terrorn har flyttat in på deras bakgård och det finns självmordsbombare i Stockholm helt plötsligt. Wake up and smell the daisies liksom!

***

Och sist men inte minst… så krävs det bara en enda trafikdåre för att få mig att tappa tron på mänskligheten (igen). Låt mig ta ett exempel på vilka idioter som går fria i vårt samhälle:

Här kommer vi (familjen) körandes i mörkret, på isigt underlag (mitt i vintern dårå) och skall svänga ut på en annan väg.  Då kommer Mr. ”I own the fucking road” på den här 50-vägen i fråga. Fast i säkert 70 blås, och har mage att lägga sig på tutan när han håller på att glida in i vår bakände. Sen ligger han och sniffar oss i kofångaren ett par kilometer,  bara för att visa att han kan och vågar, innan vi måste stanna för att vänta in mötande trafik innan vi kan svänga vänster.
Vad gör han då? Jo, lägger sig på tutan trots att han ser att det inte går att svänga.

Lär dig lite trafikvett kanske, din jävla idiot? Alternativt dra ner på alla steroider du verkar fått i dig.

Hade detta varit i USA hade det blivit en våldsam uppgörelse, mitt på vägen. I promise you.
Nä, ibland hatar jag verkligen att vara ute bland folk. Eller… rätt ofta faktiskt.

Låt mig vara bara! ;)

One thought on “One

  1. Jag hade gett honom fingret och eventuellt tutat tillbaka… Eftersom fingret inte syns i mörkret… Man kan även köra med lite hastiga inbromsningar för att skrämmas… Fan vad arg jag blir på idioter som inte kan hålla avståndet.

Kommentera

