En alldeles vanlig torsdagmorgon

Vem var det som bestämde att jag skulle gå upp mitt i natten när man känner sig som en zombie, och sen bege mig ut i smällkalla vintern när det är typ 100 minusgrader bara för att jobba?

Den personen tycker jag inte om.

Men nu sitter jag på jobbet iaf och mumsar clementiner och försöker låta bli att lyssna på kollegornas eviga tragg om politiska orättvisor, bögfientlighet och sportprat. Det där är inte riktigt min cup of tea om man säger så. Jag förstår ärligt talat inte hur man orkar ha åsikter om precis allt, utan att ens bry sig om att göra något åt det. Särskilt inte klockan 6 på morgonen när jag vill ha lugn och ro runt omkring mig!

Jag vill bara att mina 12 timmar skall passera så jag får gå hem igen och ladda inför helgen istället. Det är ju dags för det årliga eventet nere i Malmö, mer känt som ElectriXmas. Min syster tyckte inte riktigt jag smälte in bland alla radikala goth- och synth-människor som kommer finnas där.
Klart jag gör. Vi är en enda stor glad familj ju, som har musiken som gemensam nämnare. Så jag trivs som fisken i vattnet bland alla tuffa och originella människor (trots att jag inte är det) ;)  — Dessutom spelar ju det grymma bandet Covenant där.

Dessutom så får jag dricka öl och whisky med mina vänner. ;)

Kommentera

