Pepp!

I såna här tider, när kylan biter i kinderna och snuvan lurar runt hörnet så måste man försöka hålla huvudet högt och tänka positivt tills sommaren beslutar sig för att komma tillbaka och göra livet glatt igen.

Man får försöka peppa sig så bra det går, för ingen vill väl gå och deppa bara för att det är grått och trist ute. Inte jag iaf. Finns ju roligare saker i livet att fokusera på. Och dessutom tycker inte ens omgivning om när man ständigt gnäller. Det är ren fakta.

Under morgonens bloggläsande under frukostritualen så råkade jag hitta nedan video:

Efter det kände jag (trots att klockan var 5 på morgonen, min förkylning gjorde sig plågsamt påmind, det blåste isande vindar utanför fönstret och det faktum att jag ska till tandläkaren idag igen för att borra efter lite ny olja) att jag hade det rätt bra ändå.

Bra pepp helt enkelt. Var ju rena himmelriket att komma till mitt sköna jobb och slå sig ner i stolen med en kopp java.

Så innan ni öppnar munnen för att gnälla nästa gång, titta på videon ovan och säg sen att ni har ett tråkigt liv! ;-)

4 thoughts on “Pepp!

  1. tycker att jag har rätt att klaga lite iaf för snart ska jag ställa mig utanför arbetsförmedlingen och dela ut fucking jävla flygblad om Uniflex…I ca 5 timmar…i -8 grader. KUL

  2. ja, eftersom jag inte hade nåt nytt uppdrag idag så ringde de och frågade om jag kunde göra det istället. jag och en till uniflexare frös röven av oss. slapp iaf att stå där mer än två timmar, annars hade vi definitivt blivit ispinnar^^
    får iaf betalt när jag är hemma också.

Kommentera

