Val

Nu är det snart över… all valhysteri och trams som uppstår runt detta.
Jag är så politiskt inkorrekt man kan vara, och äger inte ens ett röstkort.
Men nu när man kommer in på upploppet av röst-racet så har sambon fått mig att kanske omvärdera. Vad kan det skada liksom? Inte för att jag tror ett skit på att de kommer hålla vad de lovar, men det kvittar. Bara jag orkar ta mig till vallokalen så är det bara att stoppa en lapp i en låda ju.

Sagt och gjort. Eftersom jag inte vet ett skit vad de olika partierna står för så gjorde jag ett sånt där lysande test på nätet som talar om för en vad man ska välja.

Jag blev en Vänsterpartist.
Så bra… då tar vi det helt enkelt.
Vänstern är med i det röda gänget.
Rött rimmar på kött, och kött är gott.
Kan det bli enklare än så?
Dessutom är de för bättre förskola, och som ni vet ligger jag i krig mot korkade folk som satt dumma regler gällande förskolan.

It’s a done deal liksom. ;)

En sak jag inte förstår, är varför en del folk skall hymla och hålla hemligt vilket parti de ska rösta på. Liksom.. who the fuck cares?
Stå för era val, och var öppna med det. Inte heller förstår jag mig på folk som inte kan avslöja vad de har i lön på jobbet. Skäms ni över er lön? Eller är det den svenska avundsjukan som kommer fram när pengasummor läggs på bordet? Tramseri. Jag önskar alla var öppna och står för det de är och tycker. Men det är bara jag det. :)

Kommentera

