Dagisstrul, del 2

Efter ha pratat med diverse personer inom kommunen och inom dagiset så är det bara att konstatera att:

-Alla skyller på alla.
-Ingen vet något.
-De som eventuellt vet något, ljuger för att slippa erkänna att de har gjort fel.

”BRAAAAA jobbat, kommunen.”

Jag har iaf satt bollen i rullning, bett de ansvariga på dagiset att driva detta vidare och utreda hur i h**vete man kan sätta upp så korkade regler som detta, så man inte ens kan sköta sitt jobb när man jobbar skift.

Men en liten seger har vi vunnit… Vi fick iaf lämna in sonen på morgonen istället för eftermiddagen, så 3 timmar får jag sova ut iaf. Bättre än inget. Men kriget är inte över. Jag har begärt att de skall utöka tiden. Och jag ger inte upp.
Det skulle vara intressant att veta om PMS-kärringen på kommunen hade varit villig att gå till jobbet på morgonen om hon varit uppe hela natten, med max 2 timmas ”vila”… Skulle tro att svaret är rätt uppenbart där va?

THIS IS WAAAAAR!

(f.y.i. så är det långt ifrån bara vår familj i kommunen som har problem med detta)

3 thoughts on “Dagisstrul, del 2

  1. Det lär ju vara skitmånga som jobbar skift i Bromölla med tanke på Nymölla och så! Men hur funkar det med dagis egentligen? Om båda föräldrarna jobbar heltid så måste man väl få ha barnet på dagis på heltid eller? Eller är det annorlunda om föräldrarna jobbar skift? Vet att jag och mina syskon fick sova hos vår dagmamma vissa kvällar för att mina föräldrar jobbade om varandra ett par timmar, den ena natt och den andra till kl 22. Men det var bara för att vi var kompisar med dagmamman…

    • Barnet får vara där så länge båda föräldrarna jobbar. Det enda undantaget vi hittat än är just detta, när jag ska jobba natt, så får han inte vara där (mer än de 3 timmarna som de ”bjuder” på för att de är så snäääälla. *pfff*) INNAN jag börjar jobba, för det räknas inte som att jag är på jobbet när jag behöver sova för att orka med natten. Sjukt va?

  2. Ping: Dagisstrul, del 3 « inattsudd

Kommentera

