Motion vs. samvete

Eftersom sambon fyllde år igår (Grattis sötnos!), så bjöds det ju självklart på både kakor och tårta, vilket gör underverk på ens figur… om man satsar på att se ut som en michelingubbe när man närmar sig 50-strecket.
Hade man bott i USA hade det kanske funnits någon glorifierad tävling man kunde ställa upp i åtminstone, typ ”Mr. Porkchop 2010” eller något, men som tur väl så bor man inte där.
Efter att kakorna och en liten bit tårta gått ner så spädde vi på det goda med en varsin pizza och öl till det. Sen var man mätt iaf.
Men samvetet skrek inte tillräckligt högt, utan jag lyckades blanda till två groggar, poppa en skål med popcorn och skölja ner med en whisky innan det var dags att sova.

Så när Mr. O messade mig idag och undrade om jag skulle med och springa en runda så tillät inte samvetet mig att tacka nej, trots jag fortfarande var lite snuvig.
Efter lite uppvärmning och någon kilometer på slingan var det dags att välja avfart… den kortare rundan… eller all out: 5,6 km.

Mr O: -Vilken väg tar vi?
Jag: -Du får välja… *fejkar till en dödsrossling och ser lite extra sjuk ut*
Mr. O -Då tar vi den långa rundan!
Jag: -Erm.. *host* okej. (Jag behöver ju motionen) *aaaaaargh*

Men vi överlevde, även om man flåsade som en uppspelt häst på slutet.

Tur samvetet vann iaf…

Kommentera

