Telefonspam

Ingenstans går man säker för spammare. Är det inte i eposten så är det i den fysiska brevlådan… och numera även i telefonen.

Från nummer 046-2705112 t.ex. Något mongoföretag som ringer i tid och otid för att sälja något.
Eftersom de vägrar sluta ringa så får man försöka sig på en ny taktik. Skrämsel.

Så när de ringde nyss så svarade jag så surt jag kunde:

RING ALDRIG MERA HIT. NÅGONSIN!!

Killen i andra änden lät ganska ynklig med sitt svar… ”oook?!”

Sen var det samtalet över. Hoppas jag slipper dem ett tag nu.
Tyvärr går det inte att polisanmäla dem för terrorisering.
Tro mig.. jag har kollat upp det.

Kommentera

