Saker som är bra!

Dag ett av min 5 månader långa karriär som hemma-pappa är avklarad.
Och det gick bara bra. Han med lite allt möjligt. Bada, styrketräna, busa, spela spel, handla, laga mat, diska och slappa.

Man ska vara tacksam för att man har det man har… och att livet flyter på så bra som det gör. :)

Saker jag är glad för:
-Min sambo – puss!
-Min son –  puss!
-Min iMac – den ger mig musik, bilder, film, internet, chat och spel. På en 27″ skärm. Tacksamt!
-Min Dell XPS 16 – extraknäcker som bärbart alternativ åt min iMac. ;)
-Min iPhone – tja.. den extraknäcker som en dator och GPS den med. OCH det går att ringa med den med! Det ni!
-Mina Miss Tigri-tavlor – de är bara såååå bedårande. Love ‘em!
-Min TVIX och min 52″ flatscreen-TV – Hemmabio deluxe. I HD-kvalitet så klart. Vad mer behöver man säga?
-Min Squeezebox Boom – ”Frihet i en liten ask”? Ja nästan! -Trådlös musik precis vart jag än befinner mig i huset, från min dator, eller direkt från internet. 18866 st låtar i runda slängar i playlisten. Svårt att det blir enformigt då. :D

Finns säkert många fler saker som man kan vara tacksam för…

*edit*

Efter påtryckningar så lägger jag till en person till i listan. Min kääära syster Melinda! *kraaam*

Och sist men inte minst… Godaste ölen som finns: Newcastle Brown ale! *mmm*

5 thoughts on “Saker som är bra!

  1. Eey jag då?! Kommer inte jag med på ett hörn där under viktiga saker? :O
    Får väl se hur lång tid det tar för dig att innan du blir helt trött på att vara hemma :) Annars har ju inte Alex skött sitt jobb att störa dig så bra :P

  2. Tycker det känns rätt bra att du stoppa in sambon och sonen högst upp på listan i alla fall. Du är ju rätt prylgalen annars… :-P

  3. Jag vill ju inte få pryl (pun) ;-) av min styrketränande sambo. hehe
    Nä… prylar är kul när de funkar, men i slutändan så är familjen mer värd!

Kommentera

