Vad vill du bli när du blir stor?

Ja… det kan man ju undra. Gjorde ett test för att se vilka karriärer som passar mig bäst.
Resultatet blev….

”Artister, musiker, kompositörer, designers, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, lärare, veterinärer, skogvaktare, naturforskare, ekonomibiträden, snickare, kuratorer, sekreterare, tandtekniker, serveringspersonal, kockar, sjuksköterskor, mekaniker, fysiologer.”

Tack, men nej tack.. har svårt att se mig jobba med ovan yrke…  :-) Men visst, att prova nåt av dem hade jag inte haft nåt emot.

Vidare talade testet om vilken personlighetstyp jag var:

”Tystlåtna, allvarliga, känsliga och vänliga. Konflikträdda. Undviker situtationer som kan leda till motsättningar. Lojala och trofasta. Extremt välutvecklade sinnen. Estetiskt lagda. Uppskattar konst och skönhet. Ointresserade av ledarskap och makt. Flexibla och mottagliga för andras argument. Tenderar att besitta originalitet och kreativitet. Lever för stunden.”

Och ja.. det stämmer nog. Det mesta. Tänk vad man kan lära sig av ett test på internet! ;-)

 

3 thoughts on “Vad vill du bli när du blir stor?

  1. jag vet inte om du skulle stått ut en dag på skolan tbh. Men jag kan ju ha fel, hade gärna varit med o ”kollat” när du började jobba som lärare alt. Fritidspedagog.
    Du kan säkert få komma å praktisera hos oss. :-P
    Mottaglig för andras argument? *fniss* No comments…. ;-)

    Men du är sät, snäll, rar, rolig, vansinnigt rolig att lyssna på när du är irriterad etc etc etc….

  2. Nej fy tusan. Jag vill inte vara där det finns folk. De går mig oftast bara på nerverna. :-) Varför finns det inte jobb typ ”Legitimerad eremit” eller nåt?

    Och jag är visst det mottaglig för andras argument. Även om de har fel. Jag orkar bara inte tjafsa emot sålänge jag själv inte blir drabbad av deras korkade beslut! ;-)

    Visst är jag rolig. Ha ha. Bara skratta åt min nedvärderande syn på ett förvridet samhälle! hehe

Kommentera

